Co znajdę na platformie?
Zasoby platformy edukacyjnej to przede wszystkim:
- kursy e-learning dla dorosłych pogrupowane w 4 bloki tematyczne :
-
Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie
- Bezpieczna placówka
- Dzieci uczestniczące w procedurach prawnych (aktualnie brak kursów)
- Przemoc i wykorzystywanie seksualne
(Po zakończeniu każdego z kursów prosimy o wypełnienie ankiety ewaluacyjnej, do której dostęp aktywuje się pod opisem kursu po jego ukończeniu. Po wypełnieniu ankiety ewaluacyjnej użytkownik poniżej może pobrać i wydrukować certyfikat potwierdzający ukończenie kursu e-learning. Pobrany certyfikat będzie dostępny później także na koncie użytkownika.);
- kursy dla dzieci i młodzieży (dostęp do nich mają również dorośli użytkownicy, dla dzieci i młodzieży przygotowany został uproszczony system logowania);
- materiały edukacyjne - scenariusze zajęć, plakaty, ulotki, filmy, broszury, poradniki i in. (pliki dostępne są do pobrania i mogą być wykorzystywane w działaniach niekomercyjnych; nie dystrybuujemy wersji drukowanych, z wyjątkiem niektórych projektów edukacyjnych, o czym informujemy; w tym dziale dostępne są również podcasty, a także tzw. "narzędziownik" dla sieci Centrum Pomocy Dzieciom); materiały dostępne są również dla nieposiadających konta na platformie, a jedynie możliwość uzyskania zaświadczenia po realizacji zajęć z wykorzystaniem scenariusza tego wymaga;
- zapisy na szkolenia i konferencje (możliwość dokonania zapisu na wybrane wydarzenie dostępna jest po zalogowaniu się na platformę).
Podział na te kategorie uwzględnia lewe menu. Tu dodatkowo uwzględnione zostały również: aktualności oraz - w pozycji "Więcej" - podstawowe informacje o Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, platformie, Klubie Biegłego Psychologa i Prawnika i wybranych kampaniach edukacyjnych Fundacji.
Z poziomu strony głównej dostępny jest wykaz zasobów pogrupowanych wg kategorii:
- edukacja własna,
- edukacja innych.
Każdy z ww. wykazów jest dodatkowo podzielony podkategorie, w których poszczególne pozycje linkują do konkretnych zasobów platformy dostępnych również z poziomu lewego menu.
Dlaczego do niektórych treści NIE MAM DOSTĘPU?
Niektóre zasoby (najczęściej szkolenia lub kursy e-learning) mogą mieć ograniczony dostęp.
Najczęściej związane jest to z:
- dostępnością wyłącznie po zalogowaniu się na platformę
- i/lub określeniem dostępu dla określonych, zamkniętych grup adresatów.
Jak założyć KONTO?
Założenie konta, jak i korzystanie z zasobów platformy jest bezpłatne.
Formularz logowania i rejestracji dostępny jest z poziomu strony głównej - czarny przycisk u góry "KONTO".
Bezpośredni link do rejestracji: Nowe konto (fdds.pl)
UWAGA! po wypełnieniu formularza na podany w nim adres e-mailowy wysyłane jest powiadomienie potwierdzające rejestrację wraz z linkiem aktywującym konto. W przypadku braku takiej wiadomości w skrzynce proszę również sprawdzić w folderze ze spamem/niechcianymi mailami, a jeżeli i tam wiadomości nie będzie - zapraszamy do kontaktu pod adresem edukacja@fdds.pl.
Jak korzystać z profilu użytkownika?
Kliknij TUTAJ, aby poznać opcje dostępne w profilu użytkownika platformy.
Co mam zrobić, jeśli nie pamiętam hasła do konta?
- Przy formularzu logowania się - kliknij aktywny link "Nie pamiętam hasła / Я не пам'ятаю свій пароль".
- Otworzy się okno "Odzyskaj hasło", w którym należy wpisać adres e-mail podany przy rejestracji konta i kliknąć "Wyszukaj".
- Zaloguj się na swoje konto pocztowe - otrzymasz e-mail z linkiem zmiany hasła, który ważny jest przez 30 minut od momentu jego wysłania.
- Po kliknięciu w link wyświetli się okno zmiany hasła. Nowe hasło należy wpisać dwukrotnie i wybrać przycisk "Zapisz zmiany". Pamiętaj, że hasło powinno składać się co najmniej z 8 znaku i zawierać przynajmniej 1 liczbę, 1 małą literę i 1 wielką.
- Po zapisaniu zmian zostaniesz przekierowana/przekierowany do głównej strony platformy, gdzie pojawi się informacja, że hasło zostało zmienione. Został_ś również zalogowana/zalogowany.
Jeżeli nie otrzymał_ś maila z linkiem zmiany hasła (zgodnie z p. 3) - skontaktuj się z nami mailowo: edukacja@fdds.pl.
Dlaczego nie dochodzą do mnie POWIADOMIENIA z platformy?
Niektóre aktywności na platformie (np. rejestracja konta, zapisanie się na wydarzenie) związane są z automatycznie wysyłanym powiadomieniem mailowym. Niestety jednak niektóre konta pocztowe blokują tego rodzaju wiadomości. Mogą trafiać również do spamu lub śmieci.
Aby zmniejszyć to ryzyko, sugerujemy dodanie adresu "fdds@support.smarteducation.pl" oraz "no-reply@fdds.pl" do tzw. listy bezpiecznych nadawców. Proszę jednak pamiętać, że jest to wyłącznie adres systemowy. W sprawach związanych z platformą zapraszamy do kontaktu pod adresem: edukacja@fdds.pl.
Jakie są ZASADY ZAPISÓW na szkolenia?
Zasady zapisów przez platformę i rekrutacji do udziału w organizowanych przez nas szkoleniach mogą różnić się w zależności od wydarzenia. Prosimy o szczegółowe zapoznawanie się z treścią ogłoszenia, a w razie wątpliwości zapraszamy do kontaktu pod adresem edukacja@fdds.pl.
Aby móc się zapisać na szkolenie w kalendarzu wydarzeń stacjonarnych i online oraz "Grupy zamknięte (dostęp dedykowany)" w dziale "Szkolenia i konferencje" należy mieć konto na platformie i zalogować się.
Najczęściej stosowane formy zapisów i rekrutacji to:
- zapisy otwarte (dotyczą przeważnie webinarów i konferencji online), kiedy skorzystanie z przycisku "Zapisz się" przy ogłoszeniu jest jednoznaczne z wpisaniem na listę uczestników (UWAGA! jeżeli w trakcie rekrutacji napis na przycisku zmieni się na "Wyślij zgłoszenie" - oznacza to uruchomienie się listy rezerwowej,);
- zapisy z weryfikacją zgłoszeń na podstawie podstawowych danych Użytkownika platformy (dotyczących np. województwa) - wtedy na przycisku przy ogłoszeniu widnieje napis "Wyślij zgłoszenie", a akceptacja zgłoszenia potwierdzona zostaje powiadomieniem z platformy o zapisie (mail zatytułowany "Zapisano");
- rekrutacja w dwóch (lub więcej) krokach:
- "Zapisz się"
- oraz - najczęściej - wypełnienie dodatkowego formularza zgłoszenia, dostępnego po zapisaniu się, a potwierdzającego spełnianie wymaganego profilu uczestnika (np. pracy z dziećmi w określonym wieku, pracy w danej dzielnicy Warszawy).
UWAGA! Powiadomienie mailowe o tytule "Zapisano" oznacza potwierdzenie dokonanie zapisu na wydarzenie, jednak nie przy każdym szkoleniu jest jednoznaczne z wpisaniem na listę uczestników (zgodnie z pkt. 3)
Organizator ma również prawo odwołać szkolenie lub zmienić jego termin bez konieczności podawania przyczyny. O zmianach jednak zakwalifikowani uczestnicy są powiadamiani mailowo.
Zapisanie się na wydarzenie jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu udziału w szkoleniach otwartych Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę >>
Czy dostanę ZAŚWIADCZENIE potwierdzające udział w organizowanym wydarzeniu/szkoleniu?
Jeżeli nie jest to inaczej określone w ogłoszeniu o wydarzeniu edukacyjnym, zaświadczenia dostępne są po:
- szkoleniach warsztatowych trwających dłużej niż 4 godziny,
- konferencjach trwających powyżej 4 godzin,
- warsztatowych szkoleniach online,
- cyklach webinarów, stanowiących tematyczną całość,
- kursach e-learning,
Dostęp do zaświadczenia zazwyczaj warunkowany jest wypełnieniem ankiety ewaluacyjnej. Po wysłaniu formularza udostępnia się ono na stronie danego szkolenia/kursu pod ewaluacją. Po jednorazowym pobraniu dokumentu dostępny jest on potem również w profilu Użytkownika w "Moje certyfikaty".
W ramach organizacji webinarów i innych krótkich form wykładowych (online lub stacjonarnych) co do zasady zaświadczenia nie są przewidziane.
Dlaczego MUSZĘ MIEĆ KONTO, aby móc brać udział w szkoleniach?
Aby móc zapisać się/wysłać zgłoszenie na wydarzenie edukacyjne w rekrutacji prowadzonej przez platformę, należy być zalogowanym na swoje konto. Dzięki temu część potrzebnych informacji o kandydatach i uczestnikach uzyskujemy już z danych profilowych użytkownika. Usprawnia to również komunikację - i to zarówno przed szkoleniem, czy webinarem, jak już i po nim, szczególnie, gdy przewidziane zostały zaświadczenia potwierdzające udział w wydarzeniu, czy dodatkowe materiały. Ponadto, uzyskane w ten sposób zaświadczenia zapisują się na koncie użytkownika, skąd w każdym momencie można je pobrać.
Regulamin udziału w szkoleniach otwartych Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę >>
Jak dziecko może korzystać z KURSÓW DLA DZIECI I MŁODZIEŻY?
Dla dzieci, które chcą zapoznać się z dedykowanym im kursem e-learning w dziale "Kursy dla dzieci i młodzieży", stworzony został osobny, uproszony panel rejestracji/logowania z ograniczonym dostępem do pozostałych funkcjonalności i zasobów platformy.
Formularz, w którym dziecko podaje wyłącznie swój wymyślony login/nick, dostępny jest z poziomu kursów TUTAJ.
Link bezpośredni: Platforma edukacyjna Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę: Skrócona rejestracja i logowanie uczniów (fdds.pl)
Czy mogę zamówić MATERIAŁY EDUKACYJNE?
Nie prowadzimy aktualnie sprzedaży naszych publikacji. Odeszliśmy również od drukowania materiałów w formie papierowej. Wyjątek stanowią tylko sytuacje, gdy wymaga tego realizowany projekt, ale wtedy są one zazwyczaj dedykowane wąskiej grupie odbiorców określonych w danym projekcie.Wydawane materiały edukacyjne udostępniamy bezpłatnie na platformie do pobierania, ale również z możliwością ich powielania (drukowania), czy udostępniania innym (z podaniem źródła).Jeśli w danym materiale nie zaznaczono inaczej, objęty jest on licencją Creative Commons: Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 3.0 Polska. Tekst licencji dostępny na stronie http://creativecommons.org/licences/by-nc-nd/3.0/pl
Jakimi prawami autorskimi są objęte zasoby platformy FDDS?
- można korzystać z materiałów w celach niekomercyjnych;
- musi być oznaczenie autorstwa FDDS;
- można dokonywać zmian na bazie utworu.
Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.