[[ratingoutline]]

  • Głównym celem proponowanych zajęć dla dzieci i młodzieży jest:
                • normalizowanie faktu doświadczania trudności oraz sięgania po pomoc w trudnych/kryzysowych momentach,
                • oraz budowanie motywacji do poszukiwania pomocy, także w telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111.

    Czas trwania: 2 x45 minut

    W zależności od wieku dzieci szczegółowe cele nieco się różnią. Scenariusze zajęć dostępne są w 3 wersjach: 
    dla dzieci w wieku 9 - 12 lat
    dla dzieci i młodzieży w wieku 12 - 14 lat
    dla młodzieży 14 - 19 lat.

    Optymalna wielkość grupy to około 20 osób. Zajęcia można też  przeprowadzić w ramach lekcji szkolnych - wtedy wielkość grupy pozostaje zależna do liczby osób w klasie. 


    Po realizacji zajęć wg scenariusza możliwe jest uzyskanie zaświadczenia. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są po zalogowaniu się na platformę.

  • Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 9 - 12 lat

    Cele zajęć:

    • zwiększanie świadomości na temat możliwości otrzymania wsparcia osób dorosłych w trudnych momentach,
    • budowanie motywacji do poszukiwania pomocy, także w telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111,
    • przekazanie wiedzy o tym, do kogo i w jaki sposób można zwrócić się o pomoc.
  • Scenariusz zajęć dla dzieci i młodzieży w wieku 12 - 14 lat

    Cele zajęć:

    • normalizowanie faktu doświadczania trudności w życiu oraz sięgania po pomoc w kryzysowych momentach,
    • budowanie motywacji do poszukiwania pomocy, także w telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111
    • przekazanie wiedzy o tym, do kogo i w jaki sposób można zwrócić się o pomoc,
    • dostarczenie wiedzy o zasadach działania telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111.

  • Scenariusz zajęć dla młodzieży w wieku 14 - 19 lat

    Zajęcia mają na celu:

    • normalizowanie faktu doświadczania trudności w życiu oraz sięgania po pomoc w kryzysowych momentach,
    • zachęcenie do mądrego wspierania rówieśników – poprzez pokazanie zasobów oraz granic,
    • budowanie motywacji do poszukiwania pomocy, także w telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111
    • dostarczenie wiedzy o zasadach działania telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 oraz informacji przydatnych w kontakcie z zespołem konsultanckim.
rate_1
Źle
rate_2
Słabo
rate_3
Średnio
rate_4
Dobrze
rate_5
Bardzo dobrze